فروشگاه مواد اولیه شکلات

فروشگاه مواد اولیه شکلات

فروش مستقیم پودر کاکائو لاتامارکو و روغن جانشین
فروشگاه مواد اولیه شکلات

فروشگاه مواد اولیه شکلات

فروش مستقیم پودر کاکائو لاتامارکو و روغن جانشین

مواد لازم برای تهیه سالاد مجاری

مواد لازم برای تهیه سالاد مجاری

مواد اولیه
 

کاهو

کلم بروکلی
فلفل دلمه‌ای
گردو
روغن کانولا یا کره
نان تست (بدون گلوتن)
روغن زیتون
زیتون
گوجه فرنگی
طرز تهیه

از سالادهای تکراری خسته شدید و کمی تنوع در برنامهٔ غذاییتون لازم دارید؟ اگر جوابتون مثبته امروز با سلینو کاله همراه باشید تا یک سالاد جدید و خوشمزه را با هم امتحان کنیم‌.

سالاد مجاری یا همان مجارستانی انتخاب امروز سلینو برای یک پیش غذای عالی‌ بدون گلوتن است.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد مجاری کالری در هر ۱۰۰ گرم زمان لازم تا آماده شدن
کاهو ۸ کالری حدوداً ۱۵ دقیقه
کلم بروکلی ۲۵ کالری  
فلفل دلمه‌ای ۲۲ کالری  
گردو ۶۵۴ کالری  
روغن کانولا یا کره حدوداً ۷۰۰ کالری  
نان تست (بدون گلوتن) ۴۲۴ کالری  
روغن زیتون حدوداً ۱۲۰ کالری  
زیتون ۱۴۰ کالری  
گوجه فرنگی ۲۷ کالری  
گوجه فرنگی ۲۷ کالری  

 

توجه: اندازه این مواد کاملاً بستگی به سلیقه خودتان و هر کدام از آن‌‌ها را که بخواهید می‌توانید کم یا زیاد کنید.

طرز تهیه سالاد مجاری

برای تهیۀ این سالاد ابتدا کاهوها رو بشورید و اگر فکر می‌کنید تلخی دارند، به مدت ۱۵ دقیقه در آب سرد و نمک، برگ‌های کاهو را خیس کنید.

سالاد-مجاری-1

بعد از این‌که کاهو را شستید نوبت به شستن کلم بروکلی می‌رسد. کلم بروکلی جزو سبزیجات بسیار پرخاصیت و بسیار مفید است، اما در شستشو کمی بدقلق است.

برای شستشوی کلم بروکلی اول لازم است که آن را انگل‌زدایی کنیم. در این‌جا دو روش برای شستشوی بهتر انگل‌زدایی کلم بروکلی را توضیح داده‌ام.

روش اول: خواباندن کلم بروکلی در سرکه

شما می‌توانید کلم بروکلی را به مدت ۱۰ دقیقه داخل سرکه سفید بخوابانید تا اگر حشراتی لابلای برگ‌های آن وجود داشتند خارج شوند.

بعد از ۱۰ دقیقه کلم بروکلی را به خوبی بشویید و با پارچۀ حوله‌ای تمیز خشک کنید.

 

روش دوم: خواباندن کلم بروکلی در آب نمک

در این روش به‌جای سرکه، کلم بروکلی را ۱۰ دقیقه داخل آب نمک بخوانید و بعد دوباره به خوبی کلم را شسته و با پارچه حوله‌ای خشک کنید.

 

روش سوم: قرار دادن کرم بروکلی در آب جوش

در روش سوم ابتدا باید به میزان لازم آب در حال جوشیدن آماده کنید؛ سپس کلم را داخل آن قرار داده و ۳ دقیقه به آن زمان دهید تا حشرات یا انگل‌ها از آن خارج شوند.

سالاد-مجاری-2

خب، بعد از شستشوی کلم بروکلی نوبت به فلفل دلمه‌ای می‌رسد که شستشوی آن راحت است و نکته خاصی ندارد. فلفل دلمه‌ای را در هر ابعادی که دوست داشتید خرد کنید و کنار بگذارید.

یکی از موادی که جذابیت سالاد مجاری رو دو چندان کرده مغز گردو است. مغز گردو علاوه‌براینکه طعم فوق‌العاده‌ای به سالاد مجاری شما اضافه می‌کند، ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از مواد مغذی و معدنی مختلف از جمله منگز، آهن، مس، منیزیم و فسفر است.

البته اگر میانۀ خوبی با گردو ندارید هیچ اشکالی ندارد، به جای گردو از بادام هندی نیز می‌توانید استفاده کنید. مغز گردو یا بادام هندی را به میزان لازم آماده کنید و اگر دوست داشتید کمی آن‌ها را خرد کنید.

 

سالاد-مجاری-3

 

حالا گوجه فرنگی را هم به همین ترتیب خرد کنید. البته از گوجه‌های مینیاتوری که نیازی به خرد شدن ندارند هم هم برای زیبایی بیشتر سالادتان می‌توانید استفاده کنید.

خب، بعد از اینکه تمام مواد را آماده کردید به مرحلۀ اصلی سالاد مجاری، یعنی تهیه نان تست تفت داده شده می‌رسیم.

در این مرحله باید مقداری کره را روی حرارت بسیار ملایم یا به روش بنماری آب کنید. سپس قطعات نان تست را که به قطعه‌های کوچک برش داده‌اید داخل کره ریخته و تفت بدهید. البته به جای کره می‌توانید از روغن کانولا هم استفاده کنید.

بعد از اینکه نان تست طلایی و برشته شد روغنش را بگیرید و بگذارید کمی سرد شود.

 

نان-بدون-گلوتن

توجه: اگر جز افراد مبتلا به سلیاک هستید و خوردن حتی ذره‌ای از نان معمولی شما را دچار مشکل می‌کند، دیگر جای هیچ نگرانی نیست. با محصولات بدون گلوتن کاله می‌توانید لذت خوردن این سالاد و انواع غذاهای دیگر را به راحتی تجربه کنید.

طرز تهیه سالاد مجاری با نان تست بدون گلوتن نیز به همین صورت است. خرید نان تست بدون گلوتن هم اصلاً کار سختی نیست، محصولات بدون گلوتن کاله در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر ایران موجودند.

خب حالا نوبت چیست؟ حالا نوبت این است که تمام این مواد + زیتون‌های خرد شده را با هم مخلوط کنید و هم بزنید. در پایان می‌توانید مقدار کمی هم روغن زیتون (یا روغن مایع) به سالاد مجاری اضافه کرده و آن را نوش جان کنید.

سالاد مجاری را می‌توانید به عنوان یک سالاد مجلسی در مهمانی‌ها و مجالس سرو کنید و کسانی را که دوستشان دارید، در لذت بردن از یک تجربۀ خوشمزه سهیم کنید. در ضمن این سالاد با توجه به ارزش غذایی بالایی که دارد جایگزین مناسبی برای وعدۀ شام و گنجاندن در یک رژیم غذایی سالم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.